preview

Integrovaná střední škola technická Mělník, příspěvková organizace

Popis

Roku 1994 vznikla z SOU Integrovaná střední škola technická, což umožnilo realizovat výuku ve čtyřletém studijním oboru management strojírenství a v několika oborech nástavbového studia ukončeného maturitní zkouškou. V tomto období probíhá výuka jak ve čtyřletých učebních oborech mechanik strojů a zařízení, management strojírenství a mechanik elektronik pro automatizační techniku (zvláště o tento obor je v posledních letech veliký zájem).

Zároveň je realizováno nástavbové studium pro absolventy tříletých učebních oborů: dvouleté denní studium podnikání v oboru strojírenství, elektrotechnika a provoz obchodu a tříleté (původně dvouleté) dálkové studium v oborech provozní technika, elektrotechnika a později také v oboru technicko-hospodářské a správní činnosti. Jistě není zanedbatelný fakt, že studium na naší škole je bezplatné, je doplňován fond učebnic, takže žáci mají možnost zapůjčení většiny potřebných učebnic, což je jistou výhodou zvláště u učebnic na výuku odborných předmětů, které se na běžném knižním trhu  přece jen tak často neobjevuje.

Teoretickou výuku žáků zajišťují kvalifikovaní učitelé jak všeobecně vzdělávacích, tak i odborných předmětů. Všichni se snaží zprostředkovat žákům v souladu s jejich oborovým zaměřením řadu poznatků, informací, a to s využitím názorných pomůcek a techniky. Samozřejmě nejde jen o získání všeobecného rozhledu a potřebných odborných znalostí , ale také o vytváření a rozvíjení  určitých schopností, dovedností a návyků. Žáci jsou systematicky vedeni k samostatnosti a zodpovědnosti, zvláště je rozvíjena  jejich schopnost samostatně uvažovat, pohotově řešit nejrůznější problémové úkoly a situace profesní i životní, aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Žáci studijních oborů prokázali svou schopnost samostatně získávat, shromažďovat a třídit informace a zpracovávat je v různých projektech, ať už společenskovědního, technického či ekonomického zaměření. Pozadu však nezůstávají ani žáci učebních oborů, i oni dokážou získat potřebné informace a zpracovat je různou formou, ale v poněkud menším rozsahu.

Kde studovat po střední škole?

Stačí se podívat jedním klikem do brožury Absolvent.cz

brochure

WWW: https://www.isstechn.cz/
Zaměření školy: Integrovaná střední škola
Typ školy: Veřejná
Bezbariérový přístup: Ne

Podrobné informace o škole

Čím se naše škola může pochlubit, je výuka výpočetní techniky, neobyčejně zajímavá a přitažlivá téměř pro všechny žáky. Pro tyto účely byla již v roce 1987 zřízena speciální učebna, v roce 1998 opatřená internetovou sítí, v roce 2012 byla vybavena novými počítači s dotykovou obrazovkou viz obrázek nad textem. Největší změnou v poslední době je rekonstrukce střechy a s ní vznik tří nových učeben díky projektu Modernizace budov, zavedení nových technologií ve výuce v ISŠT Mělník, který je financován z evropských peněz a kofinancován zřizovatelem. Projekt se podařilo dokončit v červnu 2015.

Žáci učebních oborů se seznamují s technikou práce na počítači a základy programování spíše formou her, zatímco výuka ve studijních oborech probíhá na zcela jiné úrovni a může uspokojit i ty nejnáročnější zájemce. Své trvalé místo ve výuce našel také lyžařský výcvik, v poslední době se osvědčily seznamovací kurzy v Kokořínském údolí, pořádané na podzim pro žáky prvních ročníků.

Žáci elektrotechnických oborů jsou připravováni pro všestranné uplatnění nejen v silnoproudu, ale pozornost je věnována i novým trendům v elektronice, automatickém řízení a výpočetní technice. V prvních dvou ročnících má teoretická i praktická výuka univerzální charakter, ve třetím ročníku se zaměřuje na konkrétní povolání podle zájmu a potřeb regionu. Žáci oboru Ekonomika a podnikání jsou všestranně připravováni pro různorodou činnost související s obchodně podnikatelskou praxí. Na výuku vhodně navazuje mimoškolní a zájmová činnost žáků. Možno jmenovat návštěvy výstav, filmových a divadelních představení, exkurze, výlety, přednášky a besedy, zvláště v rámci programu protidrogové prevence a prevence kriminality, různé soutěže, hlavně sportovní a v technické tvořivosti a praktických dovednostech, ale také v matematice či angličtině.

V roce 2005 odešel do důchodu ředitel Ing. Miloslav Mejzr a na jeho místo nastoupil Ing. Vojtěch Stritzko. Díky reformě ve školství dochází ke změnám v oborech. Místo klasického zámečníka nastupuje Strojní mechanik, pokračuje Obráběč kovů, nově koncipován je i univerzální obor Elektrikář a Elektrikář silnoproud. Od roku 2014 byl otevřen také 4 lety studijní obor Ekonomika a podnikání, který je vhodný pro dívky. Kromě denních typů studia bylo otevřeno 3 leté dálkové studium Podnikání. Pro všechny obory bylo potřeba v návaznosti na RVP  (rámcově vzdělávací program) vypracovat ŠVP, podle kterých výuka probíhá a bude i v následujících letech probíhat.

Přímo ideální podmínky jsou vytvořeny pro tělovýchovu a sportovní činnost. Při ISŠT je založeno Centrum sportu. Atletický areál, přetlaková hala s novým povrchem od roku 2008, venkovní volejbalový kurt a klasická víceúčelová sportovní hala s posilovnou nenacházejí uplatnění jen v hodinách tělesné výchovy, ale jsou téměř permanentně využívány jak žáky, tak i veřejností. Řada žáků navštěvuje různé sportovní kroužky (lehká atletika, stolní tenis, basketbal, volejbal, kopaná a účastní se sportovních soutěží a turnajů. 

Právě v oblasti sportu dosahují naši žáci již tradičně velmi dobrých výsledků a přispívají tak k dobrému jménu naší školy na veřejnosti. V posledních letech se zdárně rozvíjela spolupráce na projektech s německou vzdělávací agenturou InBIT. Realizují se zahraniční stáže, při nichž naši žáci a studenti měli možnost seznámit se s řadou reálií, poznat mentalitu a životní styl našich severních sousedů, navázat nová přátelství a zároveň si prověřit své odborné znalosti v praxi a svoji úroveň německého jazyka v každodenní komunikace. 

Jak je vidět, nabídka různých mimoškolních aktivit je na naší škole bohatá, vybrat si může opravdu každý. Nabídnout mladým lidem možnosti smysluplného trávení volného času a věnovat se jim mnohdy nad rámec základních povinností, na úkor svého vlastního volna, je nepochybně jednou z cest, jak zamezit nežádoucím jevům, v poslední době u naší mládeže tak častým.

Můžeme konstatovat, že naší žáci jsou při různých veřejných akcích a soutěžích dobrými reprezentanty své školy, dosahují velmi dobrých, někdy i vynikajících výsledků, což je nepochybně dobrou vizitkou jak samotných žáků, tak i pedagogických pracovníků.

Diskuze